Facebooki reklaami hind
Facebooki reklaami hind kõigub olenevalt eesmärkidest, sihtgrupist ja konkurentsist nullist kuni päris suurte summadeni. Jah, mõndagi saab hakkaja turundusinimene päris tasuta ära teha, aga ajapikku aina vähem, sest Facebook kärbib postituste orgaanilist (loomulikku) levikut ja eeldab, et sellele levikule raha eest kaasa aidatakse.
Samas on endiselt täiesti võimalik levida kümnete ja sadade tuhandete ning isegi miljonite inimesteni ka Facebookile mitte midagi maksmata. Facebooki reklaami hind on olematu kui sul on Väga Hea Sisu, mis ise kulutulena levib. Samas on sageli sellise sisu tootmine ise päris kallis või komistatakse selle otsa poolkogemata. Niisiis tasub Facebooki reklaami hinda eelarvestades pigem siiski planeerida, et midagi tuleb Facebookile maksta.
Facebooki turundus on väga paljude võimalustega ja nii on paindikud ka hinnad, mida reklaami eest maksta. Oluline ja turundajaid ligitõmbav ongi asjaolu, et turundustegevuste maksumus Facebookis on väga paindlik. Sa maksad selle eest, mida saad ja sisuliselt alampiirita — miinimumiks peab Facebook 1 EUR suurust päevaeelarvet, mille eest, olenevalt teemast, võid saada Eestis keskmiselt 1-10 like’i või 1-20 klikki oma kodulehele.
Keskmine igakuiste jooksvate kampaaniate reklaami hind Facebookis jääb ettevõtte kohta umbes 400 € kanti, mõnel juhul allapoole ja mõnel juhul tugevalt ülespoole. Ühekordsete umbes kuuajase kestusega kampaaniate Facebooki reklaami hind on kõige sagedamini 2000 euro kandis.
Kuidas kujuneb Facebooki reklaami hind?
Facebooki reklaami hind kujuneb börsimeetodil, seega see, kui palju turundaja oma ühe investeeritud euro eest saab, sõltub ka kampaaniaperioodist. Näiteks jõulude eel on reklaamijaid palju, reklaamipindu Facebookis aga ikka sama hulk, mis muidu. Ning seega näidatakse sagedamini selle reklaamija reklaame, kes on valmis reklaami esitamiskorra eest rohkem maksma. Seda nimetataksegi sõna otseses mõttes “panuseks”.
Eestis on Facebooki reklaam väga soodne ja hästi juhitud kampaania on rahaliselt märksa tõhusam kui reklaam suurtes uudisteportaalides nagu Delfi. Mõõdame iga enda juhitud kampaania tulemuslikkust hinna kontekstis ja teeme paralleeselt samu kampaaniaid väga mitmetes kanalites. Pole olnud ainsatki korda, mil Facebooki reklaam ja Google reklaam ei oleks oma rahaliselt efektiivsuselt teisi kanaleid võitnud.
KONTAKT
Reklaamiagentuur Kala Ruudus
Reg. kood: 10280963
Tel: 631 3388
E-mail: kala@kalaruudus.ee